Powstawanie dźwięku

W gitarze elementem poruszającym się w regularny, powtarzalny sposób i dzięki temu wytwarzającym dźwięk jest struna.

Strunie należy nadać odpowiednie napięcie a potem ją wprawić w ruch trącając ją. W przypadku kiedy nastroimy struny używając różnego napięcia uzyskamy różne dźwięki. Jednak to nie jest doskonały sposób gdyż nie pozwala on nam na zbyt duże popisy z gitarą.

O wiele lepszym sposobem w celu osiągnięci podobnego efektu jest skracanie długości drgania struny. W tym celu stawia się  palce na progach .  Polega to na dociskaniu strun do podstrunnicy powoduje to, że wtedy wibrują one jedyni na odcinku między progiem a gryfem. Zatem przemieszczają rękę w dół i górę gryfu zmieniamy wysokość dźwięku. Gitara wymaga jednoczesnego używania obu rąk..

Najmniejszą jednostka muzycznej odległości jest półton. W gitarze półtony to progi, czyli każdy przesunięcie się lewej ręki w górę lub w dół o jeden próg to zmiana dźwięku o półtonu. Gitary wytwarzają dźwięk poprzez przepuszczenie fal dźwiękowych przez pustą komorę.

Zanim będziemy mogli cieszyć się pięknem dźwięków wydobywanych z gitary musimy ja nastroić. Przed zabraniem się do tej czynności należy się pożądanie oswoić z pierwszoplanowymi aktorami strojenia, czyli strunami i progami. Struny ponumerowane są pod pierwszej do szóstej. Ułożone są od najcieńszej do najgrubszej. Najcieńsza znajduje się na samym dole a ostatnia szósta na samej górze. Struny posiadają swoje literowe nazwy najgrubsza nosi imię E i po kolei zmierzając ku dołowi D,G,H,E. Przestrzeń na podstrunnicy na której umieszczasz palce lewej ręki to progi. Konkretnie próg to miejsce pomiędzy metalowymi listewkami. Pierwszy próg znajduję się pomiędzy siodełkiem i pierwszą metalową listewką. Zatem trzeci próg to trzecie miejsce na gryfie licząc od siodełka. Zanim zabierzemy się za strojenie musimy znać jeszcze dwa pojęcia pusta struna (taka, którą grasz bez dociskania jej palcem)i struna opalcowana(struna na której dociskasz palec).

Reklama: teledyski michaela jacksona., london ontario seo , strony www